Publicador de continguts

Impulsem una trobada participativa que reafirma la nostra posició com una companyia transparent i compromesa amb la societat

Impulsem una trobada participativa que reafirma la nostra posició com una companyia transparent i compromesa amb la societat

Com a companyia referent en la gestió del cicle integral de l'aigua i de serveis mediambientals al Baix Camp, constituïda pel Consell Comarcal del Baix Camp i Sorea, amb un model de col·laboració público-privada,  impulsem a través de l'escolta activa amb els diferents grups de relació,  una jornada participativa per a debatre els reptes actuals i futurs, aportant valor social més enllà de l'excel·lència operativa. 

La 1a Taula de diàleg, ha comptat amb l’assistència de diferents organismes en representació  de tot el territori de l’àmbit d’actuació de la companyia i s’ha desenvolupat principalment en tres blocs, amb l’objectiu de donar visibilitat a les fites que s’han assolit i les iniciatives que s’han dut a terme en els eixos de la Solidaritat, l’Ocupació i la Reconstrucció verda i inclusiva; corresponents a la proposta de Pacte Social de la companyia.

En el context de benvinguda, Eduard Pellicer, president de Comaigua, ha afirmat: “Només amb la implicació i el treball conjunt d'empreses, administracions, ciutadania i comunitat educativa i científica serà possible generar visions de futur compartides i acords ferms i amb capacitat transformadora”.

En aquest mateix context, Tiphaine Anderbouhr, gerent de Comaigua, ha destacat: “Volem promoure el diàleg amb l’objectiu d’escoltar, compartir experiències, aprendre, retre comptes i construir un futur millor pensant en les persones, en línia amb les iniciatives del nostre Pacte Social.”

Amb un diàleg estructurat, Mercè Jerez, responsable de Clients i Comunicació de Comaigua, ha donat pas a les presentacions de tots els membres de la taula i ha obert el diàleg plantejant diferents qüestions en matèria social, de servei, educació i comunicació. 

Compromís amb la solidaritat

En aquest acte s’ha dedicat un primer bloc al compromís amb la solidaritat amb diversos participants del tercer sector. Victor Mangrané, coordinador de Creu Roja a Cambrils, i Dolors Sabaté, responsable d’acollida de Càritas, han destacat “la necessitat de formació en matèria d’ajudes i bonificacions socials per poder atendre totes les necessitats socials i poder avançar en iniciatives socials en els temps actuals”, en què la desigualtat ha crescut i planteja nous escenaris, com ens explica Milagros Vidiella, responsable de l’Àrea de Serveis Socials de Cambrils, i Jacoba Juanpere, tècnica de suport de coordinació dels Serveis Socials del Consell Comarcal del Baix Camp, han coincidit en “la dificultat de la tramitació de les ajudes per una manca d’actualització de dades personals i la importància de cooperar per donar més cobertura a les persones en situació de vulnerabilitat”. 

Per la seva banda, Gustavo Cabedo, director general de l’Hotel Sol Port Cambrils, i representant de l'Associació Hotelera Costa Daurada i Terres de l'Ebre, ha assenyalat “la importància de les aliances, i la col·laboració público-privada amb el paper destacat de les empreses, per abordar les problemàtiques socials actuals i futures”.

Valor social més enllà de l'excel·lència operativa

En aquesta 1a Taula de diàleg, també s’ha abordat el compromís de la companyia amb l’ocupació i l’educació de qualitat, amb la participació d’Andreu Martínez, cap de departament Energia i Aigua IES Pere Martell, i d’Adolf  Iglesias,  cap d'estudis FP Empresa IES Pere Martell, han fet èmfasi en “la necessitat de continuar sumant esforços per sensibilitzar sobre el valor de l’aigua a col·lectius de totes les edats”. Raimón Martí, director de l’IES d'Horticultura i Jardineria, ha agraït la col·laboració de Comaigua que ha participat des d’un primer moment en el disseny de l’FP Dual, model educatiu que combina les classes a l’aula amb l’aprenentatge a l’empresa.

En aquest context, també han intervingut Joan Campos, responsable d’Operacions de Comaigua:  “L’èxit d’aquest model educatiu, es basa en la col·laboració entre administracions públiques, centres educatius i empreses, i permet unir ocupació, talent i productivitat”.

En aquest esdeveniment també s’ha dedicat atenció als diferents projectes pioners de la companyia en matèria de servei, innovació i sostenibilitat, en què han posat de manifest diferents testimonis com Victorià Luque, president FECAM - Associació Empresaris de Cambrils, Josep M. Vallès, regidor de Serveis Generals de l’Ajuntament de Cambrils, Gabriel Pagès, regidor de Serveis de l’Ajuntament Vinyols i els Arcs, i David La Fuente, regidor de Serveis i Benestar Social de l'Ajuntament de la Selva del Camp: “Tan important com actuar és compartir el progrés en les iniciatives i dotar dels mecanismes per incorporar punts de vista que permetin seguir millorant”.

Natàlia Vergés-Tapiró, cap de l’Oficina de Consum de Reus i Baix Camp, ha destacat el compromís amb la qualitat del servei de la companyia que es reflecteix en les dades anuals d’incidències de Consum. 

Comunicació i transparència

En  l’últim bloc de l’acte, s’ha abordat de quina manera la companyia enfoca la comunicació i la transparència i la importància de transmetre a la ciutadania la cura de l’aigua, fent valdre l’activitat, no només per garantir l’accés a aquest recurs a tota la població, sinó també per generar la satisfacció de tots els ciutadans i protegir l’entorn en què vivim. Pilar Ferrer, tècnic Customer Counsel de Suez Spain, ha conclòs: "Una bona comunicació és la base per disposar d'informació sobre les necessitats i principals preocupacions de la ciutadania respecte a la prestació del servei, per tal de donar respostes conjuntes als reptes amb els quals ens enfrontem com a societat”.

Aquesta 1a Taula de diàleg de Comaigua,  que també ha comptat amb la presència de Joan Emili Llauradó, gerent del Consell Comarcal el Baix Camp, Aurelio Llopis, president de l’Associació Empresaris de Vandellòs i l'Hospitalet de L'infant, entre altres representants de les diferents entitats amb les quals col·labora la companyia allà on és present, ha posat en relleu la participació activa i la importància de les aliances per abordar els reptes actuals i seguir adquirint conjuntament compromisos de futur per millorar la qualitat de vida de les persones i perquè el compromís amb el desenvolupament sostenible creixi any rere any per contribuir a assolir l'Agenda 2030 mitjançant la consecució dels ODS.